مساحة إعلانية
لا يفوتك

العودة   منتديات المصطبة > الأقسام الإدارية > منتدى المواضيع المحذوفة والمكررة والمخالفة

منتدى المواضيع المحذوفة والمكررة والمخالفة جميع المواضيع المحذوفة والمكررة والمخالفة لقوانين المنتدى تُنقل هنا


مواضيع ذات صلة مع فضائح محمد مرسى
محمد باكوس مرشح رئاسة الجمهورية :) من قسم منتدى المواضيع المحذوفة والمكررة والمخالفة
ام الطفل الذى دهسه موكب محمد مرسى من قسم أخبار مصر اليوم - مصر النهاردة - Egypt news 2014
لماذا أدعم الدكتور محمد مرسي رئيسا لمصر.. د/ راغب السرجاني من قسم منتدى المواضيع المحذوفة والمكررة والمخالفة
فضائح بنات فضائح طالبات من قسم المنتدى العام للمواضيع العامة
محمد مرسى: الدولة الإسلامية مدنية بالضرورة من قسم أخبار مصر اليوم - مصر النهاردة - Egypt news 2014

1 
5Lik Fe 7aLk

فضائح محمد مرسى
الصورة السابقة جزء من حوار أجراه الدكتور محمد مرسى مرشح الإخوان لرئاسة الجمهورية مع جريدة «المصرى اليوم» قبل انتخابات مجلس الشعب 2010 وكان وقتها -وطبقا لما نشر فى الجريدة- مسؤول لجنة الانتخابات بجماعة الإخوان.

المرشح الفاضل الذى يقف على المنصات الآن للهجوم على الفلول بكل ما أوتيت أحباله الصوتية من قوة، قال فى هذا الحوار الذى ربما تكون قد قرأته أو رأيته، الكلام التالى:
- حينما سألته الجريدة عن إمكانية التنسيق مع الحزب الوطنى قال قمنا بالتنسيق مع حمدى السيد لأنه رجل له أداء طيب ونحن نرحب بأى حد، لكن مرشحى الوطن يقولون أننا جماعة محظورة.. إذن نكلم مين؟!! وهل طلب أحد منا شيئاً ولم نفعله؟ نحن نقدر هذه الأمور تقديراً جيداً ونقدر رموز الدولة.

كلام الدكتور مرسى السابق واضح ولا يحتاج إلى تفسير فكل مشكلة الرجل أن أحدا من الحزب الوطنى لم يكن يكلمه، رغم أنه كان مستعداً لأن يفعل ما يطلب منه لأنه يقدر الحزب الوطنى ويعتبر قياداته رموز دولة.

- وفى سؤال آخر حول وضع الإخوان مرشحين للجماعة فى دوائر مشاهير نظام مبارك أحمد عز وسامح فهمى وغيرهما.. قال مرسى المرشح الرئاسى الذى لا يكف عن مهاجمة نظام مبارك ورجاله: (أولاً المهندس أحمد عز، نحن قدرناه الدورة السابقة، وسحبنا مرشح الإخوان من أمامه تقديراً له، لكن ممارسات عز وهجومه المستمر على الجماعة لم تترك لنا فرصة، ولذلك قدمنا مرشحاً لنا أمامه، وبالنسبة لوزير البترول سامح فهمى فلم نكن نتوقع أن يترشح الوزير فهمى، كما أنه كان لنا مرشحة للكوتة فى بورسعيد وعندما علمنا بترشيح الدكتورة فايزة أبوالنجا سحبناها ولم نرشح أحدا أمامها والدكتور نصر علام وزير الرى سحبنا من أمامه مرشحا لنا فى جهينة بسوهاج).

انتهت إجابة الدكتور مرسى، ولا أعتقد أنك تريد منى تعليقاً عليها، ولا على كل هذه التنازلات أو المغازلات التى كان يقدمها الدكتور مرسى للنظام السابق، يتبقى فقط أن أدعوك للتركيز إلى السبب الذى دفع الجماعة إلى تقديم مرشح لمنافسة أحمد عز فى دائرته، السبب كما قال الدكتور مرسى كان هجوم عز على الجماعة وليس لا سمح الله أنه فاسد أو من رجال مبارك أو يأكل أموال الشعب، الغريب فى كلام الدكتور مرسى أيضاً أن الجماعة التى تلهث الآن وتنتفض من أجل إقصاء فايزة أبوالنجا وتتهمها بالفساد هى نفسها الجماعة التى سحبت مرشحتها من أمامها لتعطيها الفرصة لدخول البرلمان بالتزكية.

الدكتور مرسى فى نهاية هذا الحوار الكاشف الفاضح قال بالنص: (نحن نقدر الأمور ونحترم رموز الوطن والدليل أن الدكتور زكريا عزمى مرشح الحزب الوطنى فى الزيتون نحترمه ونقدره فهل معنى ذلك أننا غير قادرين على ترشيح أحد من الجماعة أمامه.. لا نحن قادرون ولكننا نحترمه ونقدره).

هل مازلت تريد منى شرحاً أو تعليقاً على محمد مرسى مرشح الإخوان لرئاسة الجمهورية الذى كان قبل عامين من الآن يحترم ويقدر زكريا عزمى ويراه من رموز الوطن، أعتقد أنك تملك التعليق المناسب على كل هذه الفضائح التى يتضمنها حوار محمد مرسى والذى لم يكذبه أو ينفيه او حتى يتقول عليه بالتحريف أو التلاعب فى الصياغة منذ شهر نوفمبر 2010 وحتى الآن.



تحميل

2 
روفان

بص يامحمود للاسف يعني ودي حقيقه لو باللغه الشبابي نخورت وره اي مرشح هتلاقي انو في الفتره السابقه كان بيقدم تنازلات كتيره وموقفه دلوقتي اختلف بنسبه عن زمان لان الأراء لحد ما بتتغير بالمواقف مش معني كلامي اننا بدافع عن مرسي لاء خالص اساسا مش هرشحه

حاجه كمان بجد واثقه جدا ان اي مرشح من المرشحين حاليا هيحقق انجاز للبلد لان كلو عايز يثبت جداره وكمان كلنا مفتحين عنينا عليهم اوى يعني صعب اوى حد يلعب علينا بس مش معني كدا اننا نختار اي حد وخلاص لاء في ناس عمري ماهفكر فيهم مش خوفا انهم مش يحققو انجاز لا هما هيحققو بس انا مستكتره عليهم انهم يوصلو للمكان دا

ياريت تكون وجهه نظري وصلت

تسلم ايدك


3 
روفان

ونقطه كمان نسيت اقولها وضع طبيعي اوى ان مقالات زى دي تظهر في الوقت دا بالزات وهيحصل كدا مع الاخوان واي مشرح هيطلع مقالات اديمه ليه وتصريحات وصور وفيديوهات وغيرو لان خلاص احنا في العد التنازلي واي تصريح من دا هيعمل بلبله ودا عز الطلب

في حلقه من يومين في برنامج الحقيقه لـ وائل الابراشي طلع فيديو واحد بيقول ان الاخوان عذبوه وفين في ميدان التحرير يعني حاجه لا تعقل اصلا لدرجه اننا صدقت الراجل في الاول وطلع ان الفيديو ملفق

ياريت ناخد بالنا الفتره دي بتكلم عالعموم مش علي مرسي او غيره ومش بقصد ان المقال متفبرك لان دايما بتفهمني غلط


4 
5Lik Fe 7aLk

انا مش بجيب فيديوهات ولا حوارات دى مقالت فى الجرايد الرسميه ولما يكون بيمدح فى الوطنى ورجالته يبقى راجل منافق اصله طول الوقت الفلول والفلول وهنقضى عليهم وهنموتهم دورت من بحث واحد بس جبتله المقال دا وفيه غيره كتييييييييير ودا بيدل انه راجل منافق وقدم تنازلات كتيره عشان بس منقولش انه صورى وبتاع الثوره وبيحب الله والوطن وطبيعى انه يظهر فىا لوقت دا لان الكل عمال يهاجم شفيق وموسى بمبرر وبدون وشتايم والفاظ قذره ورمى بالجزم

انا الى اعرفه ان الديمقراطيه ان كل واحد من حقه يترشح فلول طعميه مهلبيه بدل مصرى يبقى حقه

ونسيب الشعب يقرر ويقول كلمته الشعب بيحب الفلول هيبجهم بيحب الاسلاميين هيجبهم الى الشعب عايزه هيكون

وزى ماقولتى الشعب صحى وهيركز على كل حاجه يبقى اى مرشح هيجى هيكون مراقب من الشعب كله



أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


الساعة الآن 11:39 AM.



Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
المواد المنشورة فى هذا الموقع لاتعبر بالضرورة عن وجهة نظر الإدارة وإنما تعبر عن وجهة نظر كاتبها.